افزايش فروش از طريق خبرنامه
نوشته شده توسط : E-Commerce

اولين و مهمترين چيزي که براي انتشار خبرنامه بايد داشته باشيد، اعتقاد به اين امر است که شما ميتوانيد بله، شما ميتوانيد يک خبرنامه تهيه کنيد. فقط بايد آماه شروع کردن باشيد. به هيچ چيز ديگري احتياج نداريد.


اگر بتوانيد يک نامه يا يادداشت براي شخصي بنويسيد، ميتوانيد خبرنامه هم بنويسيد. حتي از اين هم ساده تر است. اگر بتوانيد با کلام، مقصود خود را برسانيد، ميتوانيد خبرنامه خود را تهيه کنيد.


البته نوشتن خبرنامه مسلما با ايجاد فروش و سود توسط آن تفاوت دارد. هدف اين مقاله در واقع ارائه راهکارهايي است که به کمک آنها ميتوان از طريق خبرنامه به منفعت مورد نظر رسيد. با توجه به نکات زير ميتوانيد توسط انتشار هر نسخه از خبرنامه درآمد زيادي کسب کنيد.



بايد براي خبرنامه خود سعي و تلاش خرج کنيد! درآمد خبرنامه شما کاملا وابسته به زمان و تلاشي است که حاضريد براي رسيدن به موفقيت صرف کنيد.
بايد مطمئن شويد که مطالب ارزشمندي را در خبرنامه خود قرار مي دهيد. تحقيق و بررسي کنيد. براي به دست آوردن محتواي خبرنامه وقت بگذاريد تا مشترکين به آنها علاقه مند شوند.


اگر مطالب همه شماره ها غني باشد، مشترکين کم کم به خبرنامه شما اعتماد ميکنند و اين ابتداي کسب درآمد از راه خبرنامه است.
اين روزها خبرنامه هاي زيادي روي اينترنت وجود دارند که درون آنها پر از مطالب بيهوده است. اکثر منتشرکنندگان اين خبرنامه ها قبل از فکر کردن مي نويسند و فقط داشتن يک خبرنامه برايشان مهم است. اين روش نه تنها غلط است
بلکه وضع شما را بدتر خواهد کرد و باعث سقوط شما ميشود.


مشترکين انتظار دارند که محتواي ارزشمندي از خبرنامه شما دريافت کنند و تهيه اين مطالب به عهده شماست. آنها وقتي مشترک شما ميشوند، تصور ميکنند که شما شخص مقتدري در آن زمينه هستيد و بار اين مسئوليت روي دوش شماست که با تحقيق و مطالعه و جمع آوري مطالب سودمند براي آنها، اين تصور را به باور تبديل کنيد. اگر شما چنين باشيد، آنها نيز محصولاتي را که شما پيشنهاد ميکنيد با رضايت خريداري خواهند کرد.


نکته مهم اين است که مردم دوست دارند به کساني که قبلا کمکشان کرده اند، کمک کنند. پس سعي کنيد با مطالب مفيد خبرنامه خود به آنها کمک کنيد، مسلما آنها نيز از کمک به شما دريغ نخواهند کرد و به پيشنهادات شما جدي تر فکر خواهند کرد.
من از شما سوال مي کنم: ترجيح مي دهيد از يک غريبه خريد کنيد يا از کسي که توسط اطلاعات مفيدي که قبلا به شما داده است، اعتماد شما را جلب کرده است؟ مشترکين هم دقيقا مانند شما فکر ميکنند.
دانستن اين نکته و توجه به منفعت آن باعث افزايش فروش شما به عنوان يک منتشرکننده خبرنامه خواهد شد.


براي تهيه مطالب مفيد، اول از همه بايد خودتان به موضوع خبرنامه علاقه مند باشيد. اگر درباره موضوعي که دوست داريد، مطلب بنويسيد، اين علاقه و اشتياق در مطلب جريان دارد و به هر خواننده اي منتقل خواهد شد. اما اگر با بي علاقگي متني بنويسيد، خوانندگان هم دچار همين حس بي تفاوتي خواهند شد و مسلما ديگر به پيشنهادات شما توجه نخواهند کرد و چيزي از شما نخواهند خريد.



نکته مهم ديگر حفظ ارتباط مداوم و مرتب با خوانندگان است. فرستادن خبرنامه در موقع معيني که خوانندگان منتظر آن هستند بايد يک عادت ثابت براي شما باشد. منتظر نگه داشتن مشترکين براي دريافت خبرنامه، اشتباه است. بسياري از آنها اشتياق خود را از دست خواهند داد و شما را به عنوان شخصي نامنظم و غير جدي تلقي خواهند کرد.



بهتر است گاهي يک پيغام شخصي نيز براي مشترکين خود بفرستيد و به آنها بقبولانيد که براي شما مهم هستند.
من اين تکنيک را خصوصا در ايام جشنها، مثلا کريسمس به کار برده ام و براي همه مشترکين پيام تبريک و آرزوي روزهاي خوش فرستاده ام. اين کارها به سرعت احساسات ديگران را به نفع شما تغيير خواهد داد.
در حقيقت اولين و مهمترين مسئله براي فروش اين است که "بايد کساني را پيدا کنيد که به شما اعتماد دارند". اگر کسي با شما احساس نزديکي کند، متفاعد کردن او براي خريد بسيار آسان است.


بعضي از منتشرکنندگان خبرنامه از مشترکينشان مي خواهند تا تاريخ تولد خود را برايشان ارسال کنند. سپس برای روز تولد هر يک از آنها کارت و پيام تبريک می فرستند. اين منتشرکنندگان، رکورددار فروش هستند. فقط به اين علت که مشترکين آنها باور کرده اند که به آنها اهميت داده می شود. نگران فرستادن اين همه پيام تبريک برای افراد مختلف نباشيد. برنامه های نرم افزاری وجود دارند که می توانند پيام های شخصی شما را برای هزاران مشترک ارسال کنند.

همين نکات ظريف می تواند اعتبار و اعتماد بين شما و مشترکين و در نتيجه فروش و سود شما را با استفاده از خبرنامه تضمين کنند. اين افزايش کارايی حتی برای خود شما هم تعجب آور خواهد بود.

 

يک نکته مهم که هيچوقت نبايد فراموش کنيد آن است که ارسال هرزنامه (Spam) باعث ايجاد يک زلزله مخرب و وحشتناک در اعتبار و تجارت شما خواهد شد که جبران آن خيلي پر هزينه و سخت خواهد شود. هميشه از اين موضوع دوري کنيد.
 

 براي در يافت متن کامل تمام مطالب در خبرنامه عضو شويد




:: موضوعات مرتبط: تمامی مطالب و مقالات محمود بشاش ( غول مقاله یتجارت الکترونیک ایران ) , افزايش فروش از طريق خبرنامه , ,
:: بازدید از این مطلب : 85
|
امتیاز مطلب : 15
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : جمعه 3 بهمن 1388 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: